نام کاربر
رمز ورود
برو انصراف
         0
{FANCYTABLE( border=0, tbgc=#FFFAFA)}
~w:300 ~|~ ~w:50 ~|~ ~w:300 ~|~ ~w:50 ~|~ ~w:300 |~|

!کارگاه‌های شناسایی و پرورش استعدادها،
کلید تضمین آینده شغلی فرزندان
@#16:کارگاه‌های شناسایی و پرورش استعدادهای «خانواده باهوش من» که بر اساس مدل‌سازی از افراد موفق تاریخ و جوامع مختلف طراحی و برگزار می‌شوند فرصتی را برای مادران و پدران امروزی فراهم می‌کنند تا با دوراندیشی و هوشمندی نسبت به تعیین آینده شغلی فرزندانشان اقدام کنند و با شناسایی دقیق مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌ها آن‌ها را به سوی بهره‌مندی از آینده‌ای روشن، موفق و پربار رهنمون سازند.
کودکان با شرکت در کارگاه‌های شناسایی و پرورش استعدادهای «خانواده باهوش من» با طیفی گسترده از فعالیت‌های جذاب علمی و هنری به‌صورت کاملاً کاربردی و عملی آشنا می‌شوند.
این کارگاه‌ها طبق یک برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند برای یک __دوره هفت‌ساله از پیش‌دبستان تا پایه ششم دبستان،__ به‌عنوان گلچینی از حاصل خلاقیت طراحان و مخترعان جهان توسط جمعی از کارشناسان خانواده باهوش من بومی‌سازی و تدوین شده است. کودکان در این دوره جامع و بلندمدت به‌صورت تدریجی و گام‌به‌گام به فراگیری و کسب طیف گوناگونی از مهارت‌ها پرداخته و با درک و لمس عملی و واقعی کار گروهی و تعامل با دیگر کودکان گروه و اساتید راهنما در گذر زمان به شناخت و درکی درست از مهارت‌های دلخواه خود و در نهایت برداشتی واقع‌بینانه از آینده حرفه‌ای خود دست می‌یابند. #@
~~white:.~~

!__نخبگی انحصاری نیست!
هر کودکی می‌تواند نخبه باشد__
@#16:اغلب نخبه را فردی خاص با ضریب هوشی بسیار بالا می‌پنداریم. شاید اگر کاشف نیروی جاذبه نیز در موقعیتی خاص قرار نمی‌گرفت که سیب بر سرش پرتاب شود، هرگز به نیروی گرانش پی‌ نمی‌برد. در واقع، هر انسانی که در جای درست خود قرار گرفته و از حداکثر ظرفیت‌هایش به درستی بهره می‌گیرد، از دیدگاه ما نخبه است. اگر دقیق بنگریم، یک نجار هنرمند و خلاق که استعدادهایش را به درستی کشف و محقق کرده است، نخبه به شمار می‌رود. چنین نخبه‌ای هم خود راضی و خشنود است و هم جامعه خود را از توانمندی‌های خویش بهره‌مند می‌سازد.
~~white:.~~
::{picture imageId=18826 width=300 link=magnify}::
#@. ~|~ ~|~
.

@#16:در کارگاه‌های شناسایی و پرورش استعدادهای «خانواده باهوش من»، هر کودک در طول دوره دبستان با شناسایی استعداد خود به رشد و تقویت آن مهارت‌ می‌پردازد، سپس در طول دوره دبیرستان، به‌صورت تخصصی مهارت‌های خود را افزایش داده در زمان مناسب، رشته تحصیلی خود را به درستی شناسایی و برمی‌گزیند، از طریق بخش ارتباط با صنعت و بازار به صنایع مرتبط معرفی می‌شود و سرانجام آینده شغلی خود را که کلید بهره‌مندی از یک زندگی سالم و خوشحال است، تضمین می‌کند. در این کارگاه‌ها، کودکان طی روند یادگیری با انواع مهارت‌ها آشنا شده و جهت انتخاب مهارت متناسب با استعداد فطری خودشان انگیزه پیدا می‌کنند و با قرارگیری در مسیر صحیح رشد، به یادگیری الگوهای متنوع، جذاب و خلاق می پردازند. #@
.
@#16:بی تردید چنین__ فرصت مهم و سرنوشت‌سازی__ برای اغلب کودکان و نوآموزان ما در محیط خانواده و محیط آموزشی کنونی فراهم نمی‌شود و اغلب والدین با روش‌های دیگر و با نتایج کوتاه‌مدت و ناپایدار نسبت به تعیین سرنوشت آینده فرزندانشان اقدام می‌کنند. گروهی از پدران و مادران دلسوز و دغدغه‌مند، فرزندان دلبندشان را مسئول تحقق آرزوهای ازکف‌رفته خود می‌پندارند و با تلاشی دلسوزانه می‌کوشند فرزندانشان را به راهی رهنمون کنند که خود از پیمودن آن به هر دلیل بازمانده‌اند؛ اما دریغ که هیچ نسخه‌ای را نمی‌توان بدون شناسایی دقیق نشانه‌های منحصربه فرد هر شخص برای دیگری تجویز کرد و تضمین آینده شغلی موضوعی نیست که وابسته به آرزوها و آمال صرف باشد. برای تضمین آینده شغلی به‌جای آرزوی پدر و مادر باید آرزوی نوجوان جایگزین شود و برای دستیابی به این آرزوی واقعی، راهی جز شناسایی دقیق و هدفمند استعدادهای نوجوانان نیست#@
.
.
!____ عضویت در باشگاه خانواده باهوش من____
@#16:* بستر مناسب جهت شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان
* کمک به رشد و تقویت مهارت‌های فردی
* یادگیری تخصص مرتبط با استعدادهای نوجوانان
* انتخاب واضح و روشن از رشتهٔ دانشگاهی
* ایجاد آینده شغلی روشن
* تقویت روحیه همکاری در کار گروهی
* مدیریت و هدایت ایده‌ها و محصولات نوآورانه
* دریافت پروژه از صنایع و شرکت‌ها و ارائه به اعضای باشگاه شکوفایی استعدادها
* ایجاد بانک سرمایه‌های انسانی و معرفی نیروی انسانی مفید و کارآمد به صاحبان صنایع و کسب و کارها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات اعطای بورسیه#@

~|~ ~|~
.
.
.
@#16: یکی از مهم‌ترین __مشکلات امروز جامعهٔ ما نارضایتی شغلی__ است. اغلب افراد از شغل کنونی خود ناراضی هستند و آرزو می‌کنند کاش در گذشته شغل بهتری متناسب با علاقه‌مندی‌ها و استعدادهایشان برمی‌گزیدند؛ اما شوربختانه بازگشت به گذشته میسر نیست. بهترین زمان برای برگزیدن مسیر شغلی آینده در دوران کودکی است. شاید اگر والدین بسیاری از افراد در گذشته هوشمندی و دقت بیشتری در شناسایی استعدادها و توانمندی‌های کودکان خود صرف می‌کردند، امروز با میزان بالاتری از رضایت شغلی در جامعه روبه‌رو بودیم.
.
.
::{picture imageId=18819 width=400 link=magnify}::
::برای دیدن تصویر بزرگتر، روی عکس ها کلیک کنید.::
.
__باشگاه شناسایی و پرورش استعدادها،
فرصتی برای شناخت، پرورش و تأمین
نیروی انسانی نخبه__
عضویت در باشگاه استعدادیابی «خانواده باهوش من» و شرکت در کارگاه‌های شکوفایی استعدادها و حرکت در مسیر صحیح رشد شغلی می‌تواند در آینده زمینه‌ساز معرفی افراد نخبه به صاحبان صنایع و کسب وکارها شود. همچنین، «خانواده باهوش من» به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات اعطای بورسیه‌های تحصیلی، کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از ارتباط با این نوجوانان مستعد در این باشگاه، برای گزینش کاندیداهای مناسب خود اقدام کنند. همچنین ما در این باشگاه با تربیت نیروی انسانی نخبه و کارآمد و گسترش تدریجی شبکه منابع انسانی مفید و مستعد، می‌توانیم شایسته‌ترین و بهترین نیروهای حرفه‌ای را در آینده برای کسب موقعیت‌های شغلی صنایع و کسب و کارهای بزرگ و کوچک معرفی کنیم و روند استخدام نیروی انسانی نخبه و کارآمد را تسهیل بخشیم.#@

::{picture imageId=18820 width=400 link=magnify}::
::برای دیدن تصویر بزرگتر، روی عکس ها کلیک کنید.::
{FANCYTABLE}
{FANCYTABLE( border=0, tbgc=#C71585)}


~~:::@#18:~~white:کارگاه های استعدادیابی، بالغ بر ۵۰۰ فعالیت هیجان انگیز در زمینه های متنوع علمی و هنری، در ۱۰۰ جلسه ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ای (هر جلسه ۴-۶ فعالیت) طراحی شده است.~~#@::~~


{FANCYTABLE}
::@#18: [account-browse_product.php?sort_mode=StpDiscountedPrice_desc&findWhat=StgId&find=%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4+%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C%D8%AA+%D9%88+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7&search=%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88|لیست آزمایشات کارگاه های استعدادیابی عمومی] #@::



{FANCYTABLE( border=1, tbgc=#FFFAFA)}
~ ~w:300 ~|~ ~w:50 ~|~ ~w:300 |~|

@#16:::__مهارت ها و فعالیت های هر کارگاه بسته به موضوع مورد علاقه
شرکت کنندگان و رده ی سنی آنان، متفاوت است. در هر جلسه متناسب با
توان و هوش آنها طراحی و ____توسط خود شرکت کننده (فرزند، مادر، پدر
یا مربی)__ __انجام شده و مواد اولیه، لوازم مورد نیاز یا ساخته دست ساز
خود را به منزل می برد و می تواند بارها آنها را برای اطرافیان یا هم سن های
خود انجام داده ____و لذت ببرند!____::__
__* بعنوان مثال در جلسه اول یک __((کارگاه خلاقیت عمومی))__ ، فعالیت
های علمی و تفریحی ذیل می تواند انجام شود:
** خطای دید اشیاء یا حیوانات متحرک: شامل چند برگ از تصاویر که ایجاد خطای دید میکند.
** ساخت موشک واقعی الکلی با شیشه آب معدنی: آیا می توان با وسایلی ساده موشک درست کرد؟
** فرار فلفل: فلفل ها از چه می ترسند و فرار می کنند ؟! اگر فلفل را روی آب بریزیم بطور یکنواخت پخش می شود اما ...
** روشن شدن خیار شور: خیار شور هم می تواند روشن شود ! مثل لامپ!
** حباب سازی عظیم: ساختن چند حباب داخل یکدیگر و حبابهای عظیم چند متری
** پرواز کیسه چای: چای کیسه ای را مانند یک موشک به پرواز در آوردیم...!
** گوی بلورین یخی نورانی: گوی بلورینی ساختیم از جنس یخ اما به روشنی یک لامپ__#@

~~white:.~~
__@#16:نمونه های دیگر فعالیت ها و آزمایشات برای جلسات کارگاه :__
** خطای دید اشیاء یا حیوانات متحرک: شامل چند برگ از تصاویر که ایجاد خطای دید میکند.
** الاکلنگ شمعی: به تماشای بازی شعله ها بر روی الاکلنگ شمعی بنشینید.
** انیمیشن: این تصاویر چگونه حرکت می کنند؟
** آتشفشان: آتشفشانی زیبا در ظرفی کوچک، فوران بر روی میز!
** آدمک بندباز: چگونه یک آدمک مقوایی از طناب بالا می رود؟
** آسانسور دانه های برنج: برنج ها در مایع درون لیوان بالا وپایین می رفتند .
** بادکنک معلق: بادکنکی که روی هوا و درجا می چرخد !
** باستان شناسی: کشف و مشاهده فسیل های واقعی
** برف مصنوعی: پودری که با آب تبدیل به برف شده و دوباره پس از خشک شدن به پودر تبدیل می شود .
** پرش درب لوله آزمایش: آزمایشی شیمیایی با سرکه که باعث پرتاب درب لوله آزمایش می شود.
** خمیر بادکنکی: خودتان با خمیر بادکنک ساز، بادکنک بسازید.
** خمیر جادویی: خمیری عجیب از آرد ذرت طبیعی، با شخصیتی دوگانه، هم جامد و هم مایع !!
** درخت جادویی: یک درخت کاغذی ظرف 30 دقیقه شکوفه زده و در عرض 8 ساعت مثل یک درخت کاج رشد می کند!
** دست مصنوعی: ابتدا شکل دست را می بریم سپس ...
** خمیر دندان فیل: برای فیل ها خمیر دندان درست می کنیم.
** رقص رنگها در شیر: رقص و جوشش جادویی رنگ ها در شیر ~|~ ~|~

@#16:** روزنامه سنگین: روزنامه به این سنگینی دیده اید؟!
** خیارشور نورانی: خیار شور هم می تواند روشن شود ! مثل لامپ!
** فرار فلفل ها: فلفل ها از چه چیزی می ترسند؟
** گوی بلورین یخی نورانی: گوی بلورینی ساختیم از جنس یخ اما به روشنی یک لامپ
** لیوان آب و سکه: سکه کجا رفت؟، لیوان وارونه: چطوری این آب نمی ریزد؟، آساسور آب: آب پگونه بالا می رود و آسانسور برنج ها
** موتور ساده هموپلار (6 مدل متفاوت): یک آرمیچر ساده، پرخش سیم بدور باطری، چرخش آهنربا، چرخش باطری و ...
** موشک واقعی الکلی با شیشه آب معدنی: آیا می توان با وسایلی ساده موشک درست کرد؟
** موشک چای کیسه ای: چای کیسه ای را مانند یک موشک به هوا بفرستید !
** میگوی جادویی: دانه های ریزی همانند فلفل که ظرف 24 ساعت زنده شده و تبدیل به میگوی زنده می شوند!
** نردبان چوبها: خطای دید، 8 تکه چوب را طوری به یکدیگر متصل می کنیم که با سقوط پیاپی چوب ها احساس میشود بر تعداد چوبها افزوده شده است.
** نی و حباب: حباب های بزرگی درست کنید.
** هاورکرافت با CD :CD روی سطح صاف و بدون مانع تا چند متر مانند هاور کرافت، میتواند جابجا شود.
** هولوگرام سه بعدی: یک تصویر سه بعدی در هوا !#@__#@
{FANCYTABLE}

{PRODUCTINFO(productCode=2002002001)}
{PRODUCTINFO}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 پنج‌شنبه 07 مرداد 1400 [08:04]   50   مهدی سالم      جاری 
 سه‌شنبه 14 بهمن 1399 [08:50]   49   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 دوشنبه 13 بهمن 1399 [11:40]   48   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 دوشنبه 13 بهمن 1399 [11:18]   47   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 شنبه 11 بهمن 1399 [04:41]   46   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 شنبه 11 بهمن 1399 [04:38]   45   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [10:31]   44   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [10:25]   43   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [10:20]   42   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [10:17]   41   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:57]   40   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:46]   39   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:34]   38   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:28]   37   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:18]   36   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 یکشنبه 23 شهریور 1399 [09:11]   35   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 23 شهریور 1399 [07:25]   34   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 19 شهریور 1399 [05:32]   33   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [11:45]   32   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [07:37]   31   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [06:01]   30   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [05:33]   29   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [05:20]   28   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 16 شهریور 1399 [07:16]   27   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 16 شهریور 1399 [07:12]   26   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 16 شهریور 1399 [05:35]   25   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 16 شهریور 1399 [05:20]   24   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 شنبه 15 شهریور 1399 [12:02]   23   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 02 شهریور 1399 [15:50]   22   مهدی سالم      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 31 تیر 1399 [07:54]   21   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 یکشنبه 08 تیر 1399 [16:51]   20   مهدی سالم      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 [17:10]   19   نورصالحی      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 [17:09]   18   نورصالحی      v  c  d  s 
 شنبه 22 خرداد 1395 [10:43]   17   نورصالحی      v  c  d  s 
 شنبه 22 خرداد 1395 [10:38]   16   نورصالحی      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 04 اسفند 1394 [10:51]   15   نورصالحی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 06 آبان 1394 [07:16]   14   نورصالحی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 آبان 1394 [10:07]   13   نورصالحی      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 30 مهر 1394 [07:34]   12   مهدی سالم      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 30 مهر 1394 [06:54]   11   مهدی سالم      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 30 مهر 1394 [06:52]   10   مهدی سالم      v  c  d  s 
 چهارشنبه 29 مهر 1394 [11:34]   9   نورصالحی      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 28 مهر 1394 [12:21]   8   نورصالحی      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 28 مهر 1394 [12:15]   7   نورصالحی      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 14 مرداد 1393 [12:25]   6   مهدی سالم      v  c  d  s 
 شنبه 03 خرداد 1393 [09:12]   5   مهدی سالم      v  c  d  s 
 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 [07:23]   4   سپیده عرب محمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 [07:15]   3   سپیده عرب محمدی      v  c  d  s 
 شنبه 27 اردیبهشت 1393 [13:57]   2   مهدی سالم      v  c  d  s 
 شنبه 27 اردیبهشت 1393 [13:20]   1   مهدی سالم      v  c  d  s